donderdag 15 april 2010

doosje met de scor pal

hoihoi




Op de beurs in zeist heb ik met de metric van scor pal (dat is de cm versie van scor pal) laten zien hoe vreselijk invoudig het is om zelf een doosje te maken
heel veel mensen wilde dit ook graag op onze blog zien dus bij deze

ik zal de maten geven voor de cm versie en de inch

Doosje

je hebt cardstock of mooi steveig designpapier van 21 cm bij 15 cm nodig
je legt het papier goed in de hoek van de scor pal en zodat de 21 zijde boven ligt
dan scor/ril je op 1 en op 6 en op 11 en op 16 cm



hierna draai je het papier een kwartslag om zodat de 15 cm zijde boven ligt en scor/ril je op 10



de vouw lijnen even goed vouwen




en dan het allerkleinste vakje er af knippen en de vakjes vavn 5 bij 5 op het rillijntje inknippen zie de foto's



op het 1 cm vakje doe je wat plak ( dubbelzijdig plakband of lijm) en plak het vast zie de foto




de bodem die je in geknipt hebt vouw je in elkaar en plak je ook vast




aan de open bovenzijde duw ik met een vinger aan iedere kant de opening dicht als een melkpak

(dit is even met een hand gedaan anders kon ik geen foto nemen haha)



nu kun je er een leuke paperclip op doen of



je kunt met een vinger aan weerszijde het pakje in duwen zoals een melkpak en dan twee gaatjes er in met een lintje en het is ook dicht ook kun je net als op de foto er nog een stukje designpapier er over vouwen


bij inch versie zijn de maten:
6x8,5 inch
de 8,5 inch scor / ril je op 2 en op 4 en op 6 en  op 8 inch
daarna draai je het papier een kwart naar de 6 inch zijde en scor / ril je op 2 inch de rest is alles uiteraard het zelfde
groetjes sylvia

7 opmerkingen:

  1. ohhh jaaa geweldig dat wil ik ook maken xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk!
    ik ga m zeker maken..
    (in ieder geval proberen :))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk!!!
    bedankt! ik ga m zeker maken
    (in ieder geval proberen :) )

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wouw schitterend doosje en een super uitleeg
    liefs chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dankzij jouw goede uitleg is het me gelukt om mijn 1e twee doosjes met de scorpal te maken.Jippie!!!

    Harriët
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  6. dank je wel voor de hele duidelijke uitleg,ben er erg mee geholpen.ik hoop dat er nog meer op de blog komt.live groetjes van miep uit rotterdam.

    BeantwoordenVerwijderen

Disclaimer

Alle creatieve handelingen die u uitvoert naar aanleiding van informatie op onze website zijn geheel voor eigen risico. Doeading is niet aansprakelijk voor eventuele schades die voortvloeien uit door uzelf uitgevoerde handelingen die op ons blog worden beschreven.