zondag 11 mei 2014

A Zentangle of Doodle a day......



Goedemorgen allemaal,

Zoals jullie wellicht gezien hebben de afgelopen weken is Zentangle of Doodling helemaal van deze tijd.

Wellicht heb je het nieuwe basis boek wel gehad vandaag.

Wat het ook is, doe lekker met ons mee. Wij gaan de komende tijd hier op het blog regelmatig wat nieuwe/ andere toepassingen laten zien en we zullen opzoek gaan naar mooie patroontjes die jullie jezelf aan kunnen leren om je tangle of doodle te complementeren.

Ik wil beginnen met de eerste Zentangle/ Doodle te laten zien. Soms zullen ze door mij gemaakt zijn, soms zal ik ze van het internet halen. Altijd zal ik de maker vermelden.

Ik heb een standaard 10x15 kaartje gemaakt met een blanco layout die je hieronder kan downloaden. Ik oefen de patroontjes altijd eerst in een ruitjes schrift. Als ik het dan onder de knie heb pak ik een sample kaartje en teken ik het figuurtje na.
Het is ook gebruikelijk om een tangle een naam te geven. Indien bekend zet ik die erbij.
De naam en de bedenker van de tangle zet ik ook op het kaartje. Als ik hem zelf bedacht heb geef ik hem een nieuwe naam.
Op die manier bouw je voor jezelf een mooi naslagwerk op met patroontjes.

Zentangle sampler 2
Zentangle sampler grid
Zentangle sampler blanc

Dit is de eerste Zentangle die ik met jullie wil delen:



Wisten jullie dat het vullen van outlines met tangle patroontjes ook een erg leuke variatie is? Ik zal regelmatige nieuwe outlines toevoegen.

Dus als je voor je moeder nog een kaartje wilt maken kan je onder de kaart de outline downloaden, afdrukken, vullen met patroontjes en er een leuke kaart van maken. Veel plezier er mee.



 
ik wens jollier allemaal een fijne zondag.
 
 
Ellen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Disclaimer

Alle creatieve handelingen die u uitvoert naar aanleiding van informatie op onze website zijn geheel voor eigen risico. Doeading is niet aansprakelijk voor eventuele schades die voortvloeien uit door uzelf uitgevoerde handelingen die op ons blog worden beschreven.